Aktivitetsdag 2. mars 2022

I dag har vi hatt Aktivitetsdag i barnehagen. Og for en fin dag det ble! Været var med oss, og det var godt planlagt. Storbarna ble delt i månebarn, solbarn og førskolebarn på tvers av avdelingene og hadde faste voksne med seg i aktivitetene som var satt opp. Det hele startet under START-banneret i hagen der vi sang nasjonalsangen.

På tomta var det Hauk og Due og Haien kommer, og det ble skattejakt etter mattematiske figurer som var laminert og gjemt. Vi er nemlig i mattemagiens 3 måned og vi ser matte i det meste omkring oss. I hagen var det rødt og grønt lys med musikk. På gårdsplassen ble det satt opp en stor hinderløype, der Nystuabarna også deltok. Etterpå var det pølser med lompe og varm saft ute i sola. Til slutt var det premieutdeling der alle fikk gullmedaljer. Vi klarte ikke å slutte denne morsomme dagen så det ble tautrekking voksne mot barn, avdeling mot avdeling og til slutt ble barnehagens sterkeste kåret...