Gamlestua

Gamlestua er en avdeling med 19 barn i alderen 3-6 år. Avdelingen ligger i 1. etasje.

På avdelingen har vi et eget rom for aktiviteter som forutsetter mer konsentrasjon og stillhet. Her har vi spill, fortellerbokser, et miniattrdukkehus, og en nydelig lesekrok med godt lys og skjerming.

Vi har et eget lite hyggelig rom for rollelek med dukker, kjøkken og diverse utkledningstøy. Vi har et stort rom for større utfoldelse, med ribbevegg og fallmatter. Her bygges det hytter og båter av tepper, bord og stoler. Det er også tilgang til biler, togbane, klosser og andre gulvaktiviteter i dette rommet. Vi har et stort rom som blir brukt til felles aktiviteter som spising og mye formingsaktiviteaktiviteter.

På Gamlestua er vi mye ute. Vi bruker uteområdet i barnehagen hver dag, og tar gjerne spontane småturer utenfor gjerdet. På tirsdager har vi fast turdag. Da bruker vi marka mye. Vi har en egen leirplass i skogen, der vi kan tenne bål. Naturen blir brukt til lek og moro, oppdagelser og undring. Vi spiser og har samlinger på tur.